Babyborrel: Geslaagd!

Op 8 juli 2012

Zaterdagavond, 7 juli, vond onze eerste aangekondigde activiteit plaats; nl. de babyborrel naar aanleiding van de oprichting van N-VA Hamont-Achel.

Het was een zwoele zomeravond op een zaterdag; dus we verwachtten ook geen storm, maar aan de bezetting van de tafels te zien hadden we een geslaagde opkomst van sympathisanten, collega’s politici, familie, … Kortom, een mooie mix van mensen die even de tijd namen om te genieten van een staaltje “politiek vanuit de taalgrens”.

Dit betoog kon niet beter gebracht worden dan door Huub Broers, senator en burgemeester van Voeren, zelf een grensgemeente op de grens Nederland-Vlaanderen-Wallonië. Ondanks zijn gezondheidsperikelen heeft hij toch de tijd gevonden om af te zakken naar Hamont-Achel om hier te laten zien hoe belangrijk de Vlaamse gedachte is en hoe hij er al jaren voor opkomt!

Peter Luykx uit Lommel kon door omstandigheden jammer genoeg niet aanwezig zijn, maar dit houden we dan nog tegoed voor een volgende gelegenheid. Zijn Lommelse collega en kandidaat voor de provincieraad Ludo Hamblok zorgde voor de vrolijke noot en een paar stevige kwinkslagen. Vooral de politieke teksten van zijn songs geven een mooie N-VA-boodschap mee en het was zeker tof dat hij ook ons een hart onder de riem kwam steken.

Ook nog 2 andere van mijn collega-provincieraadkandidaten vonden hun weg naar Hamont-Achel. Lijsttrekster Bianca Maas uit Overpelt en Pieter Wouters uit Lommel waren namelijk ook aanwezig gisteren! Tof!

Na afloop van de avond ontving iedereen nog de gebruikelijke suikerbonen en werd er nog stevig nagekaart.

Moe, maar voldaan en tevreden over het resultaat vond iedereen zijn/haar weg weer terug huiswaarts. Tijd voor de volgende uitdagingen…

Roger Mertens,
N-VA Hamont-Achel