Eindelijk reflecterende huisnummers!

Op 16 juni 2021, over deze onderwerpen: Veiligheid

Huisnummers zijn van levensbelang, zeker voor de hulpdiensten wanneer jij of iemand van je gezin in nood verkeert! Daarom is het essentieel om jouw woning makkelijk vindbaar te maken, ook en vooral in het donker. N-VA Hamont-Achel heeft in augustus 2018 al een voorstel ingediend om de huisnummers beter leesbaar te maken in onze gemeente. Nu is de tijd rijp om dit voorstel uit te rollen de komende zomer. De huidige huisnummers hebben na ruim tien jaar heel wat regen en wind doorstaan en zijn onvoldoende reflecterend of niet meer duidelijk waarneembaar. Ook zijn er (nieuwe) huizen zonder huisnummer. Daarom zal de stad een gratis, nieuw en groter huisnummerplaatje voorzien met reflecterende achtergrond voor iedere woning in Hamont-Achel. De nieuwe huisnummerplaatjes zijn eenvoudig qua lay-out en ook groter dan de huidige zodat de zichtbaarheid verbetert.

Voor het ophangen van de huis- en busnummers doet de stad beroep op  Hamont-Achelse verenigingen. Zo zorgen we ervoor dat het de burgers gemakkelijk wordt gemaakt en kunnen verenigingen ook een centje bijverdienen na de zware corona-periode. Zo win jij aan veiligheid en ontvangt mogelijks jouw eigen buurtvereniging ook nog een mooi centje voor leuke activiteiten waaraan je achteraf mogelijks zelf kan deelnemen. De uitrol van de nieuwe huisnummers is gepland in de komende zomerperiode en de stad zal elke inwoner nog tijdig informeren per brief wanneer in jou buurt de plaatjes worden geplaatst.