€875.000 subsidies voor nieuwe sporthal

Op 19 juli 2021, over deze onderwerpen: Sport

Vlaams minister van Sport Ben Weyts kent € 23 miljoen toe aan 45 bovenlokale sportinfrastructuurprojecten verspreid over gans Vlaanderen. Jaarlijks zullen zo meer dan 1 miljoen sportende Vlamingen in deze kwaliteitsvolle en hedendaagse sportinfrastructuur hun sport kunnen beoefenen.

Via Sportspurt investeert Vlaanderen € 185 miljoen in sportinfrastructuur. Dit geld gaat onder meer naar groepsaankopen, topsportinfrastructuur en bovenlokale sportinfrastructuur. Het is een nooit geziene investering die voor àlle Vlamingen moet renderen.  Deze investeringsgolf komt ook Hamont-Achel ten goede.

Vlaams minister van Sport Ben Weyts (N-VA) investeert € 875.000 in een nieuwbouw sporthal in Hamont-Achel.  “Een investering die we graag zien komen” zegt voorzitter Nick Van Elsen. “Het is belangrijk dat we een kwalitatieve sporthal van de toekomst kunnen bouwen in Achel. Eentje die voldoet aan de noden van nu, maar ook voldoende mogelijkheden biedt voor de toekomst.”

“We investeren voluit in sportoptimisme”, zegt Weyts. “Met deze hedendaagse sportinfrastructuur maken we sport toegankelijk voor iedereen.”